Tanjong Clixster Mobile (Clixster), syarikat telekomunikasi milik Bumiputera menyasarkan dua hingga tiga tahun untuk berdiri sebaris dengan syarikat telekomunikasi (telco) utama negara.

Clixster di bawah naungan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) serta Angkatan Koperasi Kebangsaan Berhad (Angkasa) telah diluluskan semasa persidangan tahunan Angkasa ke-27, tahun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Noor Azlan Khamis berkata, bagi merealisasi hasrat itu, pelbagai strategi diatur bagi meningkatkan keupayaan syarikat untuk bersaing di peringkat tempatan mahu pun antarabangsa.

“Buat permulaan, Clixster menyasarkan pengguna percubaan menerusi ahli Angkasa yang mempunyai 8.4 juta ahli di seluruh negara,” katanya di Kuala Terengganu, baru-baru ini.

Kira-kira 60,000 pek permulaan Clixster akan dipasarkan di Terengganu yang diletakkan di kedai serbaneka T’Shoppe.

Katanya, Clixster, yang menggunakan perkhidmatan kad prabayar, dijangka dilancarkan sebelum persidangan Tahunan Angkasa yang ke-28 pada Mei ini.

Beliau memberi jaminan perkhidmatan yang diperkenal itu lebih mudah berbanding telco lain dan mendapat liputan menyeluruh, namun buat permulaan fokus utama adalah kawasan majoriti Bumiputera seperti Kelantan, Terengganu, Perlis dan Kedah.

Artikel berkaitan yang patut anda baca :
  • AKTRES dan usahawan terkenal Noor Neelofa Mohd Noor (Neelofa), 28, menzahirkan rasa terima kasih dan syukur berhubung pelantikannya sebagai Pengarah Bebas Bukan Eksekutif AirAsia.
  • PUSAT rantaian bekalan dan pengedaran serantau baharu Ikea, yang akan dibina di Taman Perindustrian Pulau Indah, dijangka membawa kesan limpahan positif dan mempercepatkan pembangunan sosio-ekonomi kawasan tersebut.
  • MCDONALD’S Malaysia menyasarkan pembukaan 450 restoran di seluruh negara dengan 10,000 peluang pekerjaan menjelang 2025, kata Pengarah Urusan dan Rakan Operasi Tempatan McDonald’s Malaysia Azmir Jaafar.
  • GRAB, syarikat perkhidmatan e-hailing (e-panggilan) utama di Malaysia dan Asia Tenggara, mendapat lesen e-wang bagi perkhidmatan pembayaran daripada Bank Negara Malaysia (BNM).
  • FATBERRY.COM, platform pasaran insurans digital baharu di Malaysia diperkenalkan bagi menyediakan kemudahan kepada rakyat untuk mendapatkan insurans dalam masa dua minit.