Ikhlas sedia perkhidmatan korban dalam talian

Pasukan Ikhlas bekerjasama dengan rakan kongsi mereka di 35 buah negara untuk mengagihkan daging korban kepada komuniti yang memerlukan.
Pasukan Ikhlas bekerjasama dengan rakan kongsi mereka di 35 buah negara untuk mengagihkan daging korban kepada komuniti yang memerlukan.
A
A
A

Jenama baharu perniagaan AirAsia.com, Ikhlas menyediakan perkhidmatan korban dalam talian bagi memudahkan umat Islam menunaikan ibadah berkenaan untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik dan memerlukan.

Ketua Ikhlas, Ikhlas Kamarudin berkata, inisiatif berkenaan membolehkan umat Islam memenuhi kewajipan masing-masing dengan mudah dan lancar pada harga berpatutan menerusi ikhlas.com/qurban.

“Bagi sambutan Aidiladha tahun ini, kami ingin menawarkan cara yang paling mudah untuk melaksanakan ibadah korban kepada semua.

“Pasukan Ikhlas akan bekerjasama dengan rakan kongsi kami di 35 buah negara untuk mengagihkan daging kepada komuniti yang memerlukan,” katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Beliau berkata, terdapat dua pakej agihan disediakan melalui perkhidmatan berkenaan iaitu untuk komuniti luar negara dan komuniti tempatan.

“Bagi pakej agihan kepada komuniti di luar negara, satu bahagian lembu berharga RM300 dan seekor lembu (7 bahagian) berharga RM2,100 manakala seekor kambing berharga RM580.

“Bagi pakej agihan komuniti tempatan pula, satu bahagian lembu berharga RM750 dan seekor lembu berharga RM5,250,” katanya.

Jelasnya, setiap pakej korban yang ditempah akan menerima Mata Ganjaran BIG (1 Mata Ganjaran BIG untuk setiap RM1) manakala sebahagian daripadanya pula akan disalurkan ke tabung ‘Derma Dengan Ikhlas’.

Artikel Berkaitan:

Tambahnya, individu yang membuat tempahan daging korban akan menerima sijil rasmi memaparkan lokasi agihan.

Tempahan untuk perkhidmatan korban dalam talian itu dibuka sehingga 30 Julai 2020.